Tiden som vart och tiden som kommer

Helgen som varit hart vart väldigt lung, men innan dess så var det fredagen då jag först åkte lång tur med bil ända ut till Tumba, vilket för mig var jäkligt långt, men tills nästa gång ska jag ta med karta eller GPS så man hamnar rätt direkt.
Senare hamnade vi som åkte bil (jag, Elin och Sigge) på Stadsbiblioteket där böcker skulle lånas och lämnas åter, efter denna lilla tur bland böcker av alla dess slag så begav vi oss ut på stan igen och stötte ihop med en liten kiosk som sålde crêpe, det bör nämnas att detta var min första kontakt med crêpe, men efter en tugga så ångrar jag att jag inte provat det tidigare för det var ruskigt gott!
Mätta och belåtna begav sig nu den lilla skaran tillbaka mot söder där vi skulle möta upp Laura för en vad som skulle visa sig vara en snabb fika, efter denna uber snabba fikan så begav vi oss vandrande på frusna fötter iväg mot närmsta ställe där man kunde få värme, närmsta ställe blev hemma hos sigge där det blev ännu mer mat, vilket verkar vara det enda vi gjorde den dagen, vi bestämde oss för att film vill vi se så vi begav oss till närmsta video butik för att införskaffa en film (The Life Aquatic) och tilltugg (godis), efter filmen när klockan blivit 23.00 så begav jag mig hemåt med tunnelbanan, blev en tråkig färd då jag insåg att jag glömt mina hörlurar till mobilen så blev utan musik den resan.

Lördagen började segt med att jag vaknade väldigt sent, vilket i och för sig är skönt då man äntligen fick sova ut, resten av lördagen flöt på med att jag gjorde absolut ingenting så vi hoppas raskt över till the grand final av helgen SÖNDAGEN.

Söndagen gick i städningens tecken, det var sjukt tråkigt men också sjukt välbehövligt, denna städningen gjorde förr att gruppen skulle samlas hos mig på måndagen och planera sommaren, detta kommer vi till nu.

Måndagen började med jobb, som vanligt en seg och trist dag, men jag överlevde så får se det som en bra sak iallfall.
Nästa steg var att jag skulle möta up Elin på söder för att ta mig med bil utåt drottningsholm för att hjälpa henne i stallet, vilket i sig är roligt då jag gillar djur, resan dit blev lite dramtasikt då vi insåg att om vi har 0 lokalsinne, så vi virrade runt en stund i stan innan vi hitta rätt väg ut och kunde ta hand om hästarna ute i stallet, resan hem från stallet gick väldigt mycket bättre då det var skyltat på ett bättre sätt vart man skulle.
Planen nu var att möta upp resterande personer (sigge,marco och Laura) på söder för att bege sig ut i söderort och mina hemtrakter för att planera sommarens äventyr, jag vill gärna påstå att vi kom fram till en del iallfall, fortsättning följer angående sommarens äventyr, jag bjöd på te ur min teambasadör låda, vilket blev upskattat ialflall tillsamans med ballerina kex.

som ni ser så var det en blandad kompott av händelserika dagar och trista dagar, men överlag är jag nöjd, och jag lovar att uppdatera lite oftare än jag gjort på sistone.


OVER AND OU!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sommarens äventyr?

Du vet säkert vilken slags äventyr jag skulle föreslå, eller hur? ;)

(hehe, jag läser din blogg varje dag ^^)

2007-05-08 @ 18:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0